Oslovit holku je jako studená sprcha – StreetGame.cz
Ledové ráno

Oslovit holku je jako studená sprcha

Ať se cítíte jakkoli smutně, unaveně nebo znuděně, existuje věc, která vás pokaždé zdarma nakopne. Stačí jít a pustit na sebe studenou vodu. Tělo v ohrožení začne produkovat adrenalin (příprava na boj a útěk) a endorfin (hormon štěstí, který oslabí případnou bolest). Jakmile riziko skončí, zůstane vám jen spousta nadšení, podobně jako když skokan s padákem dopadne na zem.

Přijít a jen tak na sebe pustit ledovou vodu perfektně simuluje oslovení neznámé holky. Také se bojíte, ale prostě jdete a uděláte to. Zvykáte si na adrenalin a učíte se strach kontrolovat.

Chlad hlavně v zimě při nedostatku světla slouží jako silný cirkadiální signál – říká tělu, kdy začíná den. Proto je skvělé zařadit ledovou sprchu hned po probuzení do své ranní rutiny.

Otužování posiluje imunitu, startuje spalování tuků, brání nemocím, prospívá srdci a samozřejmě umožňuje dělat v zimě nečekané triky. Člověk, který neumí ovládat tělesnou teplotu, bude vždycky závislý na svém kabátu, a občas nachladne. Oproti tomu já většinu zimy odchodil v triku, a Wim Hof zaběhl v kraťasech maraton na polárním kruhu.

Vše funguje na principu hormeze. Kdo neposiluje, nakonec se zraní při zvedání něčeho těžkého, nebo ho zmrzačí autonehoda. Přitom kdyby cvičil, na rizika by se snadno připravil. Kdo neoslovuje holky, při náhlé šanci zkoprní a nevyužije ji… A kdo se celý rok neotužuje, může v zimě nachladnout.

Shrnuto: lidé, kteří sportují, otužují se a oslovují holky skoro vždy bývají zdraví a šťastní. Vyhýbá se jim deprese, cukrovka, řídnutí kostí, chřipka, zlomeniny a podobné.

Jak ovládnout chlad

Nejsnazší možností jsou studené sprchy. Ideálně před snídaní, můžete ale vlastně kdykoli. Umyjte se jako obvykle a nakonec přepněte vodu na studenou. Nepanikařte, netřeste se a nelapejte po dechu. Naopak zachovejte klid, relaxujte a dýchejte jako normálně. Představujte si, že je vám teplo, že uvnitř vás hoří plamen, že jste na poušti a ledová voda je jen příjemný větřík. Jakmile to uděláte perfektně, začne z vás stoupat pára. Samozřejmě i pokud zpanikaříte, nabudí vás to a získáte nějakou adaptaci, jen nevydržíte chlad příliš dlouho.

Zřejmě se vám pěkně rozbuší srdce. Otužování je nejlepším tréninkem kardiovaskulární soustavy a hravě předčí kardio (vytrvalostní trénink srdci neprospívá víc než jiné formy – má jen matoucí název).

Chvilku vydržte, nepřehánějte to s egem a vystupte z vany. Neutírejte se, raději zůstaňte mokří a myjte si zuby, dělejte si vlasy, použijte krém na ruce… Zkrátka nechte vodu samotnou odpařit.

Poprvé budete rádi za 10 vteřin. Velice staří nebo citliví lidé mohou začít i s ledovým hadrem na zátylku. Každé další otužování bude už jen snazší. Praktikujte denně, nejlépe od léta, a během pár měsíců se dostanete na minuty pod ledovou vodou. Nesnažte se věc zbytečně urychlovat, pokaždé by to mělo být příjemné a zábavné, ne abyste zmodrali nebo dostali infarkt. Jako ve všem, důležitá je konzistence.

Později můžete nechat ve vaně špunt, postupně ji celou napustit studenou vodou a ponořit se do ní. Lze také přidat led. Wim Hof vydrží v takové lázni bez problémů přes 6 minut se zadrženým dechem. Jen nesmíte zpanikařit, začít překotně lapat po dechu, vsugerovávat si nachlazení a podobně… (Stejně tak na streetgame se ještě nikdy nikomu nestalo nic špatného. Někteří lidé se ale tváří, jako by je odmítnutí pár holek doživotně traumatizovalo…)

Spousta otužilců si v zimě najde zmrzlou řeku, vyřeže v ledu kolo a ponoří se tam. Můžete se také vydat na zimní procházku, boso jen v triku a šortkách – zlepší to schopnost těla prokrvit periferie jako jsou právě chodidla. Jako vždy pohodlí lidi zabíjí, potřebují chlad úplně stejně jako potřebují těžké věci na zádech…

Více informací naleznete třeba v knížce Wima Hofa Becoming the Iceman. Mnoho kapitol věnuje tomu, jak došlo k jeho známým kouskům (např. na nádech plaval 50 metrů pod ledem) a jaký mělo překonávání strachu vliv na jeho spiritualitu. Kdybyste místo každého slova zima, vodopád a skála dosadili oslovení holky, mohl bych podobný text psát já. V posledních částech knihy se pak věnuje dechovým technikám a jiným otužovacím trikům.

A pokud vás dále zajímá životní styl, podívejte krom výše zmíněných článků o světle také na článek o čistění vzduchu pomocí pokojových rostlin.

Zaujal vás článek?

Pronikněte hlouběji a staňte se mužem, po kterém ženy touží! Náš desetidenní e-mailový program zdarma vám dodá sebevědomí, spousty sexu s krásnými ženami nebo vysněný vztah.

Zanechte komentář:

2 komentáře
Kolemjdoucí napsal 28.12.2017

Ahoj, chtěl jsem napsat na fórum, ale bude lepší tady, ať je to pěkně pohromadě. Prvně chci poděkovat za tento článek. Delší dobu mě na toto téma napadá spousta otázek, tady je pár z nich, doufám, že mi obohatíš moje vědomosti na toto téma.

Vždy před otužováním zapnu vlažnou vodu a umyjí hlavu + obličej (nejsem si jistý, ale někde jsem četl, že na hlavu by se neměla pouštět studená voda, možná se mýlím, možná to má co dočinění s vlasy). Během otužování se sprchuji sprchovým gelem, tzn. otužování probíhá asi 5 minut, z toho +- poslední minutu se pokouším překonat dosavadní hranici a dávám studenější než obvykle.

Teď k otázkám: Co všechno otužovat? Celé tělo včetně hlavy, obličeje a krku? Když jsem nemocný, tak otužovat se je určitě blbost, takže kdy se začít otužovat (jakmile odeznívá nachlazení nebo jsem zcela zdráv) a jakou intenzitou (začít pozvolna téměř od nuly nebo vlítnout tam kde jsem skončil?)? Dělám něco špatně ve výše uvedeném příkladu?

Teď taková bonusová otázka, která mě napadla: Jaký máš názor na šokování těla v pozdější fázi, kombinování teplé a studené vody?

Pěkný článek.

Odpovědět
Princ napsal 28.12.2017

Hlavu zlehka. Vlasům chlad prospívá, jen tam nezkolabuj nebo tak :D

Kombinace zimy a tepla také prospějí, dobré je zařazovat saunu.

Odpovědět
Odešlete odpověď