Jak zhubnout (vyrýsovat) – StreetGame.cz
Jak zhubnout (vyrýsovat)

Jak zhubnout (vyrýsovat)

Dnes už skoro každý ví, že pokud chce zhubnout, měl by jíst pravidelně několikrát denně, nehladovět, konzumovat hodně zeleniny… Každý magazín pro ženy to omílá pořád dokola, chyby přitom lidé dělají úplně jinde – zbytečně omezí maso, vejce nebo mléčné výrobky a začnou se ládovat hromadami ovoce a „cereálií“, které viděli v reklamě, jako jsou sladké sušenky Bebe.

Správný přístup k věci by přitom měl být zachovat nebo i zvýšit příjem bílkovin (2 gramy na kilogram vaší váhy), více méně udržet také tuky (1 gram na kilogram vaší váhy) a lehce ubrat na sacharidech (tady je to velice individuální, například 3 g na 1 kg). Po týdnu se zvážit, a pokud hubnete málo, ubrat další trochu sacharidů.

Nechcete také shazovat moc (více než půl kila týdně), protože byste ve velké míře hubli i cenné svaly, což nechcete – vypadali byste ještě neforemněji. Jestliže tedy rýsujete moc rychle, trochu sacharidů naopak přidejte.

A proč je to se sacharidy individuální? Když například já vážím přes 85 kg, disponuji rychlým metabolismem a trénuju 6 dní v týdnu, musím i při rýsování sníst sacharidů hromady, jinak by má váha šla dolů vyloženě raketově. Když jste ale odjakživa buclatí, menšího vzrůstu a sportujete výjimečně, vystačíte si s mnohem menším množstvím „karbohydrátů“, jak se říkalo kdysi.

Hubnoucí jídelníček

Už u nás vyšel článek o tom, jak přibrat na váze. Teď musíte udělat opak – sníst o něco méně kalorií, než spálíte. Jídelníček ale může být skoro stejný! Stačí část sacharidů (a klidně i trošičku tuků) nahradit zeleninou. Pokud jste se doteď o zdravý životní styl nezajímali, je dokonce dost možné, že teď budete díky vláknině sytější než kdy dříve. Vaše dva dny pak budou vypadat třeba takto:

1. den:

– Bílý jogurt, ovesné vločky, jahody, slepičí vejce
– Kuřecí prsní řízky, bohatá zeleninová obloha
– Žitný chléb, sýr, rajčata
Trénink
– Banán
– Ryby, rýže, salát
– Tvaroh, vejce, mandle

2. den:

– Mléko, ovesné vločky, med, borůvky, vejce
– Hovězí maso, bohatá zeleninová obloha
– Celozrnné pečivo, šunka nejvyšší jakosti, paprika
Tréning
– Grapefruit
– Krůtí maso, kuskus, okurka
– Cottage sýr, vejce, vlašské ořechy

Je to stejný jídelníček jako předtím v článku o nabírání svalové hmoty, jen ze snídaně zmizel kokos (kalorický zdroj tuků) a ve svačině byly těstoviny a hnědá rýže (zdroje sacharidů) nahrazeny zeleninovou oblohou.

Jak vidíte, maso, vejce a mléčné výrobky zůstaly, ostatně je doporučuji jíst každý den. Nebyly nahrazeny dalším ovocem, které je zdravé (proto zůstalo), ale obsahuje také cukry, takže ani s ním to nejde přehánět.

Vyhněte se nesmyslným sladkým sušenkám, které si říkají „snídaňové cereálie“. Slovo cereálie znamená obilnina, tedy vše od bílého rohlíku po těstoviny. Nenechte se jím proto zmást.

A samozřejmě žádná pizza, obalené řízky, máslo, limonádu, různé tyčinky, sladkou minerálku, čokoláda, kakao, špek, salám, colu a kdo ví co ještě v hubnoucím jídelníčku také nenajdete.

Sporty vhodné k hubnutí

Nějaké kalorie spálíte běžnou činností, další sportem. Hodně lidí volí zejména hubnutí během. Existují ale také další zajímavé způsoby!

Pokud například budete chodit do posilovny, vaše tělo následně využije kalorie k regeneraci a růstu svalů. Čím větší pak budete, tím více vaše svaly spálí samy obyčejnými aktivitami. Posilování tedy představuje promyšlený a dlouhodobě výhodný způsob, jak zhubnout.

Lze zhubnout jen břicho, jen stehna nebo jen boky?

Ne, není možné hubnout lokálně. Spoustě lidem se tuk ukládá hlavně na břiše a oni se ho pokoušejí zbavit tím, že budou dělat hromadu lehsedů. Snaží se ale o nemožné – tuk na břiše není možné spálit samotný, budete o něj přicházet spolu s celkovým úbytkem váhy.

Zahoďte tedy „tréningy problémových partií“ zaměřené jen na břicho, stehna nebo boky, a trénujte celé tělo. Nejlépe jako vždy uděláte, když se pustíte do dřepů, bench pressu, mrtvých tahů a dalších komplexních vícekloubových cviků s volnou vahou (ne na stroji), a to ať už jste žena nebo muž. Nejvíce stimulují růst svalů, který spálí hromadu kalorií!

Je přitom jen pověra, že při rýsování musíte volit delší série o více opakováních. Nenahrazujte svůj trénink za vytrvalostní, klidně zůstaňte u „objemového“ s 8 až 12 opakováními ve 3 až 5 sériích. Hubnout budete zákonitě i tak díky kalorickému mínusu (spálíte víc než přijmete).

Začněte

Teď už nepotřebujete vědět nic jiného! Zvažte se a zapište si výsledek. Následně použijte jakýkoli server s kalorickými tabulkami, třeba tenhle, a spočítejte si, kolik čeho přesně jíst. Pak se vydejte na zdravý nákup. Pokud ji nemáte, vezměte si z obchodu domů i kuchyňskou váhu.

Takhle hubnou opravdoví profesionálové, včetně kulturistů :)

Zaujal vás článek?

Pronikněte hlouběji a staňte se mužem, po kterém ženy touží! Náš desetidenní e-mailový program zdarma vám dodá sebevědomí, spousty sexu s krásnými ženami nebo vysněný vztah.

Zanechte komentář: