Jak se vypořádat s hatery – StreetGame.cz
Malý pes nejvíc štěká

Jak se vypořádat s hatery

S naší komunitou budete úspěšní. To zaručeně přiláká hatery. Proto můžeme rovnou probrat i to, jak se s nimi vypořádat.

Co když mají pravdu?

Pokud se vám hodně lidí směje, nemusí to nutně být hateři.

Vždy sledujte zpětnou vazbu okolí – 95% rad může být k ničemu a 5% vás může dostat na další level. Nemá cenu feedback ignorovat. Jen zároveň streetujte a meditujte, abyste zůstali napojení na vlastní intuici a kritiku vnímali jako radu ke zvážení, ne ohrožení sebe sama.

Jak poznat hatera

Nuly žádné hatery nemají. Pravý hater je člověk, který:

  • má nějaké duševní problémy (spokojení lidé to nedělají)
  • považuje vás za nadčlověka (proto si vybral vás)
  • žije vámi
  • něčím jste ho (obvykle nevědomky) zranili

Na střední se mnou kdysi chodila holka, který si kdovíproč myslela, že jsem úžasný, všechny předčím, čeká mě úžasná budoucnost… Nevěděl jsem o tom a jednou jsem ji nějak tvrdě odbyl nebo si z ní udělal srandu. Protože měla dost problémů a zároveň mě tolik přeceňovala, strašně jí to ranilo. Od té chvíle tajně dělala všechno, aby mě zničila. Psala různé anonymy, šířila drby… Dlouho trvalo, než jsem rozšifroval, že za mnoha mými problémy stojí jediný konkrétní člověk. Ještě déle, než jsem našel ji.

Uvědomil jsem si potom, že není nějakou mocnou osobou. Naopak. Myslela, že jsem nějaký génius, který vše dostal zadarmo, chová se arogantně a měl by být sražen dolů. Ano, pořád si mě idealizovala, pořád mě považovala za lepšího, než kdokoli jiný na celé škole. Byla mým největším fanouškem.

Každý hater je takový váš nešťastný fanoušek. Salieri z filmu Amadeus. Vidí vaši úžasnost, kterou třeba ostatní ani nevnímají, a vymezuje se vůči ní v tuto chvíli negativním způsobem.

Hater v byznyse

Pokud čtete mou sérii Jak vydělat peníze a podaří se vám prorazit v byznyse, hatera poznáte podle hlášky: „Tenhle produkt je předražený!“

Kdybyste totiž někde prodávali za 5 tisíc své záchodové prkénko, nikdo by si na předraženost nestěžoval. Prostě by to nekoupil. Teprve protože hater produkt CHCE, proto mu cena vadí.

Měl jsem třeba žáka, který si koupil mou knihu. Byl spokojený, chválil si jí… a taky se díky koupi považoval za „člena klubu“, za jednoho z nás. Po nějaké době jsem vydal další knihu, ještě lepší. Žák na ni ale neměl peníze, což se prostě běžně stává. Jenže tím, že nejnovější knihu neměl, přišel o pocit sounáležitosti. Jako bych mu novým vydáním tu sounáležitost vzal. A protože měl nějaké duševní problémy a protože mě měl tolik rád, bral to, jako bych mu já sám, jeho idol, bodl kudlu do zad.

Jak moc divně to zní? Nevím. Můžu ale říct, že POKAŽDÉ, když vydám nový produkt, část lidí si na jeho existenci stěžuje. Nemusí si to kupovat, já vím! Ale stejně, jen protože EXISTUJE něco, co chtějí a nemají, vadí jim to. Když na to nemají peníze, byli by raději, aby to vůbec nevzniklo.

V naší komunitě svádění se běžně stává, že přicházejí noví lidé, a někteří muži zase svádění vzdávají. Nicméně ty odchody vůbec nejsou průběžné! Vždycky se to pročistí, když přijde nový produkt! Pamatuju odliv při publikování první knížky, druhé knížky, při startu Klubové sekce, při startu Internshipu, při Univerzitě svádění, při Výcvicích, při Členství, při Přitažlivosti… Vypadá to opravdu bizarně, ale takhle hateři prostě fungují. Právě dokončuji Autentické charisma a věřte mi, že jakmile se dovědí, že je to náš nejúčinnější produkt doteď, něco na úplně novém levelu, zase budou někteří lidé brečet a teatrálně „končit se ženami“…

Vaše produkty čeká to samé. Pokud přijdete se službou, kterou každý chce, a dobře ji naceníte, neuslyšíte při prezentaci pochvalu! Většina lidí začne být jako: „A sakra, tak tohle musím mít! Ale to znamená, že tento měsíc nebudu moct jíst v restauracích…“ Fakt z toho lidé musejí být trochu ztuhlí a zamyšlení – to znamená, že už v hlavě shánějí finance.

Celebrity musejí být strašlivě hodné

Znal jsem kluka, který celé měsíce četl všechny mé články, příspěvky na fóru, sociální sítě… Chtěl být jako já: nosit stejné oblečení, poslouchat stejné kapely, taky nějakou dobu jen „žít na ulici“… Jednou se v jeho životě vyskytl problém a on mi napsal o pomoc. A já mu poslal odkaz na placenou skype konzultaci.

Pro mě je to každodenní věc, nasměrovat lidi po webu. I tenhle článek čte dost lidí, kteří by nevyjmenovali mých 5 knih, a o čem která je… Jenže pro toho kluka jsem byl idol. Já ho vůbec neznal, on mě ale při všem tom čtení dávno bral jako svého blízkého kamaráda. Představoval si mezi námi nějaký vztah, a když jsem mu prostě poslal odkaz na platební formulář, otřáslo to jeho světem.

Mezi celebritami se vždy říká: „Když potkáš fanouška, buď na něj nejmilejší, jaký dokážeš, protože on o tobě podle té minuty bude vyprávět celý život.“

A opravdu slýchám, jak lidí říkají: „Grznára jsem obdivoval, ale pak jsem ho potkal a je to čurák. Měl jsem na něj po soutěži 5 otázek a jenom mě odbyl…“ Ten člověk si neuvědomuje, že i když on má v obýváku každý den Grznára, Grznár nemá v obýváku jeho.

Mohu tedy také doporučit: pokud hodně nechcete hatery, buďte hodně milí na divné lidi, kteří vás obdivují. Přesně z nich se totiž hateři rekrutují. (Pokud nejste úspěšní a někdo vás ve škole šikanuje, to není hater, ten štěkající slaboch, to je typ dominantního chování, tedy na jiný článek.)

Jak z hatera udělat zpátky fanouška

Výše uvedené pochopení mi umožnilo nemít už žádné hatery, které nechci. Vždycky už je umím konvertovat zpátky (jenom ne vždy to dělám, pokud to nestojí za ten čas).

Haterům stačí trocha láska, trocha uznání. Oni jen chtějí vidět, že nejste namyšlení, že je považujete za sobě rovné, že „si na něj Bůh našel trošku času.“ (Neříkám, že jste bohové, jen že pro své hatery jste bohové.) Neexistuje žádný zdravý, šťastný člověk, který by se bavil hatováním. Jsou to prostě narušení lidé, kteří snadno propadnou závisti anebo je jim vaše negativní pozornost pořád milejší než ignorace.

Chudáky nemá cenu trestat. Stejně jim to jen potvrzuje, že jsou s hatováním na správné cestě.

Můžete si trochu představit, že jako vás testuje žena, která vás chce, tak i labilní fanoušek, kterému na vás strašně záleží, vás někdy otestuje hatem. Doopravdy ale doufá, že si ho všimnete a pomůžete mu.

Kolikrát mi stačilo jen POTKAT člověka, který mi přes internet psal prasárny, aby mi na živo začal říkat: „Já to tak nemyslel, já měl jen špatný den a když jsem tam od tebe viděl něco, co mi přišlo proti Vánocům, které mám tak rád, tak mě to zranilo…“

Jednat s hatery je tedy často jako jednat s dětmi. „Zlobí,“ aby získali pozornost.

Vyplatí se nebrat je vážně, zachovat nadhled a jednat laskavě. Dát jim tu trochu lásky, kterou chtějí. Ideálně preventivně každému fanouškovi předem, v horším případě potom.

Je to podobné, jako když různí guruové astrálního cestování a šamani ayahuascy doporučují, že když potkáte zlé duchy, kteří se živí strachem, máte je prostě milovat. To je prý obrátí nebo vyhladoví. Duchy moc nepotkávám, ale na hatery to funguje.

Někteří vyšinutí lidé se možné neobrátí nikdy, prostě stráví celý život v nenávisti, to už je ale hlavně jejich boj. Pošlete jim lásku i tak, pošlete jim lásku sami pro sebe.

Tak hlavu vzhůru!

Každý úspěšný člověk má své hatery. Je to proto, že jakmile je člověk váš fanoušek, začne být extrémně citlivý na vaše názory. Když si z něj pak třeba hrubě vystřelíte nebo mu nepomůžete zdarma, raní ho to 100x víc, než kdyby to udělal nějaký jeho kamarád.

Řešit věci laskavě je pak nejlepší cesta a všechno, co hateři od začátku chtěli.

Zaujal vás článek?

Pronikněte hlouběji a staňte se mužem, po kterém ženy touží! Náš desetidenní e-mailový program zdarma vám pomůže získat sebevědomí, spousty sexu s krásnými ženami a třeba i vysněný vztah.

Zanechte komentář: